<

Αντιμετώπιση στην Β/θμια εκπαίδευση

Επιλέξτε:


Παιδιά με δυσλεξία στην Β/μια εκπαίδευση

1. Χρειάζονται περισσότερο χρόνο προσαρμογής (2 έως 3 μήνες) για να ενταχτούν στην καινούρια πραγματικότητα:

  • Πολλοί καθηγητές / καθηγήτριες σε σχέση με το δημοτικό,
  • Δεν θυμάται τα ονόματα των καθηγητών / των καθηγητριών,
  • Πολλά (καινούργια) μαθήματα,
  • Οργάνωση στο διάβασμα (δεν θυμάται τι να προετοιμάσει),
  • Χρήση σημειωματάριου ή τετραδίου για το πρόγραμμα / ημερομηνία τεστ κτλ,
  • Οργάνωση της τσάντας,
  • Η θέση στη τάξη (βλέπει καλά το πίνακα;),
  • Καινούργιοι συμμαθητές / συμμαθήτριες,

3. Πρέπει να του δείξετε από πού να αρχίζει να διαβάζει:

  • Συνήθως δεν προλαβαίνει τα άλλα παιδιά στο διάβασμα.
  • Χάνει τη γραμμή.

4. Δίνουν την εντύπωση πως δεν ενδιαφέρονται για το μάθημα:

  • Τα παιδιά παίζουν με το μολύβι τους,
  • Η έκφρασή τους δεν δείχνει πως ενδιαφέρονται (μουτρωμένο, αδιάφορος).
  • Το παιδί χαζεύει.
  • Χασμουριέται (χαλαρώνει ο εγκέφαλος μετά από πολύ σφίξιμο).

5. Δίνουν την εντύπωση πως κοροϊδεύουν (τον εκπαιδευτικό):

  • Κάνουν παράξενα λάθη που προκαλούν γέλιο, χωρίς την θέλησή τους.
  • Δεν έκανε την άσκηση / δεν προετοιμάστηκε.
  • Δεν έφερε τα σωστά βιβλία.
  • Δεν κάθεται ήσυχο.

6. Τα παιδιά χαλαρώνουν:

  • Όταν έχουν την εντύπωση πως ο καθηγητής / η καθηγήτρια τους συμπαθεί.

7. Τα παιδιά μπλοκάρουν / φοβούνται:

  • Όταν ο καθηγητής / η καθηγήτρια δείχνει αυστηρός / αυστηρή.
  • Αυξάνεται το άγχος τους, όταν αισθάνονται πως ο καθηγητής είναι αυστηρός. Με την σκέψη αυτή, το παιδί έχει μπλοκάρει και ασχολείται με τον άγχος του. Επομένως δεν θυμάται τι να απαντήσει. Συνήθως δεν θυμάται καν την ερώτηση.

8. Τα παιδιά έχουν την εντύπωση, πως τους αδικούν οι καθηγητές:

  • Από αυτό που λένε τα παιδιά, φαίνεται πως ασχολούνται πολύ με τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα που εκφράζουν οι καθηγητές / καθηγήτριες. Δεν λένε πως είναι πολύ η ύλη. Θέλουν μόνο: «Να βοηθάνε οι καθηγητές, να μας δείχνουν ενδιαφέρον, να μας δείχνουν σεβασμό.»


...επιστροφή στη κορυφή


Η βαθμολόγηση των παιδιών στην Β/μια εκπαίδευση

1. Η βαθμολογία μπορεί να είναι χαμηλή στην αρχή του τριμήνου, λόγω προσαρμογής. Στο τέλος του τριμήνου, όταν οι βαθμοί βελτιώνονται:

  • Ας μετράνε οι τελευταίοι βελτιωμένοι βαθμοί για τον έλεγχο
  • Σημαντικό είναι να μην απογοητευτεί το παιδί και να χάσει το ενδιαφέρον να συνεχίσει την προσπάθειά του.
  • Η χαμηλή βαθμολογία τους αποθαρρύνει, όταν έχουν κάνει τόσο κόπο και τόσες ώρες διάβασμα.

2. Να βαθμολογούνε με επιείκεια.

  • Τα ορθογραφικά λάθη να μην λαμβάνονται υπόψη.
  • Μαθηματικά / Προβλήματα: Ένας μαθητής του 18 γράφει 12 στα προβλήματα (= αποκωδικοποίηση λόγιων). Προτιμότερο είναι να μην λαμβάνονται υπόψη τα προβλήματα στην τελική βαθμολογία

3. Χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να απαντήσουν.Μπορείτε να βοηθήσετε:

  • Όταν δεν θυμάται μια λέξη τον βοηθάει να του τη λέτε, και έτσι μπορεί να συνεχίσει την απάντησή του.
  • Να αρχίζετε την απάντηση, για να ξεμπλοκάρει. Αν είναι διαβασμένος μπορεί να συνεχίσει, αν δεν είναι διαβασμένος δεν μπορεί.
  • Ο καθηγητής / Η καθηγήτρια να δέχεται μια περιγραφή της λέξης ή άλλες παρόμοιες λέξεις.

4. Δείχνουν συνήθως απόκλιση στην απόδοσή τους στην προφορική σε σχέση με τη γραπτή εξέταση.

  • Όταν όμως τυχαίνει να γράψουν καλά, να κάνουμε προφορική εξέταση μόνο όταν το επιθυμεί το παιδί. Και ας μετράει η καλύτερη απόδοση.
  • Π.χ. Ο μαθητής / Η μαθήτρια γράφει 17 και προφορικά παίρνει 14. Τότε αφήστε το 17 να ισχύει. Μια φορά που πήρε τη χαρά να γράψει καλά.

5. Όταν αισθάνεται ασφάλεια η απόδοση του είναι καλύτερη.

  • Όσο πιο χαλαρός δείχνει ο καθηγητής / η καθηγήτρια τόσο το καλύτερη είναι η απόδοση του μαθητή / της μαθήτριας.
  • Εξήγηση πώς γίνονται τα τεστ και πώς βαθμολογούνται.
  • Θα κάνετε απροειδοποίητα τεστ ή μόνο με προειδοποίηση;
  • Υπάρχουν προφορικά ή γραπτά τεστ ή και τα δύο;
  • Τότε το παιδί γνωρίζει τι μπορεί να περιμένει και αισθάνεται προετοιμασμένο.

Επικοινωνήστε μαζί μας να συζητήσουμε την ανάγκη σας από κοντά. Εξουσιοδοτημένοι σύμβουλοι με τη μέθοδο Davis