Davis Συμβουλευτική Αγωγή

απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες

Η

Davis Συμβουλευτική Αγωγή απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με προβλήματα όπως: δυσλεξία, δυσαριθμησία (dyscalculia), δυσπραξία και ελλειμματική προσοχή με ή χωρίς υπερκινητικότητα.

H Davis Συμβουλευτική Αγωγή είναι μια ατομική συμβουλευτική αγωγή για παιδιά, εφήβους ή ενήλικες που έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

ΓΕΝΙΚΑ

  • Συναισθηματική ευαισθησία
  • Τελειομανία
  • Αίσθηση για το δικαίου
  • Αρνητική εξωτερική εικόνα: αδιαφορία, τεμπελιά.
  • Χαμηλή αυτοεκτίμηση
  • Εύκολος εκνευρισμός

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

  • Απογοητευτική απόδοση.
  • Προβλήματα στην ανάγνωση, γραφή και στον συλλαβισμό.
  • Σύγχυση προκαλούν: τα γράμματα, τα νούμερα, οι λέξεις, η σειρά ή η προφορική εξήγηση.
  • Γνωρίζει την σωστή απάντηση αλλά δεν ξέρει πως να την εξηγήσει.
  • Έχει (πολύ) κακό γραφικό χαρακτήρα.
  • Δεν μπορεί να μάθει την ώρα, δεν έχει την αίσθηση του χρόνου.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

  • Δεν κάθεται ήσυχος
  • Παρορμητικός, άτακτος.
  • Υπερκινητικός, ή υποκινητικός (ονειροπόλος).
  • Δυσκολεύεται να προσέχει στο μάθημα.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

  • Δυσκολεύεται στην οργάνωση.
  • Θέλει να κάνει πολλά πράγματα συγχρόνως.
  • Δεν τελειώνει τις ασκήσεις του.

ΑΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

  • Δεν μπορεί να συντονιστεί: δηλαδή ρίχνει συχνά πράγματα, δυσκολεύεται στα παιχνίδια με μπάλα και στο κουτσό.
  • Μπερδεύει το αριστερό με το δεξί.
  • Έχει προβλήματα ισορροπίας.
  • Έχει υψοφοβία.

Όλοι οι παραπάνω συνδυασμοί είναι πιθανοί. Όταν υπάρχει πίεση χρόνου, σύγχυση, συναισθηματική διαταραχή ή προβληματική υγεία, τα προβλήματα αυτά μπορούν να επιδεινωθούν.

Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Στη συμβουλευτική αγωγή ξεκινά μια διαδικασία αλλαγής. Δεν γίνεται καταπολέμηση των συμπτωμάτων, αλλά συνειδητοποίηση και κατανόηση του τρόπου σκέψεως, εκμάθησης, αντίδρασης και δράσης του ίδιου.

Η μέθοδος χρησιμοποιεί την φανταστική ικανότητα της μη λεκτικής σκέψης. Η εργασία με την πλαστελίνη βοηθάει σ'αυτό. Η εξάσκηση με την κατανόηση και η χρήση της φανταστικής ικανότητας έχουν ως αποτέλεσμα τα συμπτώματα της δυσλεξίας να λιγοστεύψουν ή να εξαφανιστούν.

Έτσι, η συμβουλευτική αγωγή προσφέρει μια εμπειρία επιτυχίας, που βοηθάει να αποκτήσει το παιδί ξανά την χαμένη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του.

Η ΜΕΘΟΔΟΣ

1η Συνεδρίαση:
      » Ανάλυση του προβλήματος.
      » Προσδιορισμός προσωπικών στόχων.

Παρακολούθηση εντατικού προγράμματος (30 ώρες):
      » Απόκτηση των «εργαλείων», όπως:
               º Ο προσανατολισμός.
               º Η χαλάρωση.
               º Η ρύθμιση της προσωπικής ενέργειας.

      » Εξάσκηση:
               º Δημιουργία του αλφάβητα από πλαστελίνη.
               º Εντοπισμός ποια γράμματα δημιουργούν σύγχυση.
               º Σημεία στίξης και τονισμός.
               º Λέξεις.

Εκτίμηση εντατικού προγράμματος:
      » Επίτευξη στόχων.
      » Συζήτηση για τερματισμό του προγράμματος και εξάσκηση στο σπίτι ή συνέχιση της παρακολούθησης.

Συνέχιση της παρακολούθησης:
      » Μια έως τρεις ώρες εβδομαδιαίως.
      » Για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου.
      » Για την βαθύτερη εμπέδωση και αυτοματοποίηση της μεθόδου.
      » Για καινούριους στόχους (αντιμετώπιση της δυσαριθμησίας, δυσγραφίας κ.α).

Ενημέρωση:
      » Συζήτηση με γονείς, αδέρφια, ειδικούς παιδαγωγούς, καθηγητές για τα προβλήματα που δημιουργεί η δυσλεξία στην οικογένεια, στα μαθήματα, στη δουλειά και στις σχέσεις.
      » Συμβουλές για την οργάνωση και την υποστήριξη στα μαθήματα.

ΒΙΒΛΙΑ - ΦΥΛΛΑΔΙΑ

Davis, Ronald D. Το χάρισμα της δυσλεξίας. Αθήνα, Εκδόσεις Καστανιώτη Α.Ε., 1998. (The gift of Dyslexia, 1994.)
Davis, Ronald D. The gift of learning. New York, The Berkley Publishing Group, 2003.
Φυλλάδιο «DAVIS® COUNSELING. Voor kinderen en volwassenen met problemen zoals Dyslexie, Dyscalculie, Dyspraxie, AD(H)D.», Stichting DDA-Nederland, 2005.

Επικοινωνήστε μαζί μας να συζητήσουμε την ανάγκη σας από κοντά. Εξουσιοδοτημένοι σύμβουλοι με τη μέθοδο Davis